Geniet van GRATIS verzending & montage in BE en NL

Veelgestelde vragen

Betaling & Facturatie

Oogmeting

  • - Hoe lees ik mijn voorschrift?
  • Met het ouder worden, veranderen uw ogen en dus uw zicht. Voel je dat je extra inspanning moet leveren om goed te kunnen zien? Voel je dat je ogen vermoeid zijn op het einde van de dag? Heb je moeilijkheden met lezen, autorijden of computeren? Dan is het waarschijnlijk tijd voor andere glazen. Enkele andere symptomen, naast troebel zicht zijn hoofdpijn, geïrriteerde of droge ogen of nek- en rugklachten.Ga zeker 1x per jaar op controle bij je oogarts! Geen last van je ogen, maar wil je toch andere brillenglazen? Misschien wil je van je oude bril wel een leuke zonnebril maken of andersom? Ook zonneglazen en glazen zonder sterkte kan je bij ons bestellen.

  • Mogelijks heb je al eens een oogmeting gedaan in het verleden en beschik je nog over je brilrecept, factuur of brilpas die je toen hebt gekregen waarop je sterkte (Sfeer, S, SF of SPH) en , mocht je dat hebben, een cilinderafwijking (C of CYL) met bijbehorende as (A, As, AX, AXI, AXS of AXIS) staan vermeld. Daarnaast is het belangrijk dat ook je pupilafstand (PD) op het recept staat. Geen brilrecept meer? Wij kunnen je sterkte ook uit je huidige glazen halen. Indien je je voorschrift al bij de hand hebt, kan je je glazen direct bestellen door je sterkte zelf in te geven. Moeilijkheden met het lezen van je voorschrift? Contacteer onze klantendienst of stuur ons een e-mail met je brilrecept. Wij helpen je graag bij het ontcijferen hiervan.

    Hoe sterkte doorgeven?

Mijn brillenglazen

  • Ja, voor elke vorm van montuur kunnen we nieuwe brillenglazen voorzien. De brillenglazen worden op maat geslepen voor jouw montuur in ons slijpatelier. In elke bril kunnen we de gepaste glazen voorzien.

  • Met de gegevens op je brilvoorschrift komen we vaak al een heel eind. Indien je voorschrift niet voldoende gegevens bevat om de juiste hoogte en pupilafstand te monteren, positioneren we de glazen aan de hand van de gebruikte afmetingen in je bestaande glazen. Wanneer je ons je bril opstuurt, kunnen we deze gegevens uitlezen aan de hand van je huidige glazen. Met speciale apparatuur leiden we hieruit de hoogte en de pupilafstand af. Vaak staat de PD (pupilafstand waarmee het center van je focus bepaald wordt) ook op je voorschrift.

    Staan er nog geen glazen op sterkte in je bril of heb je geen voorschrift? Dan kan je langskomen voor een oogmeting of kunnen we standaard maten gebruiken. Bij lage sterktes is een verschil van een aantal mm pupilafstand nauwelijks merkbaar. Bij hogere sterktes (sterker dan -6.00 of +6.00), wegen afwijkingen echter zwaarder door en is een nauwkeurige meting aangeraden.

  • Al onze glazen worden standaard verdund. Hier moet je niet extra voor betalen. Er zijn meerdere verdunningen mogelijk. Voor onze basisprijs krijg je standaard een glas dat 1 of 2x verdund is, afhankelijk van je sterkte. Hoe hoger de sterkte die je nodig hebt, hoe meer je glas verdund moet worden. Voor sterktes lager dan -6.00 of +6.00 is 1x verdund ruim voldoende. Voor hogere sterktes kiezen we voor 2x verdund. Dit levert het mooiste resultaat. Wil je absoluut de dunst mogelijke glazen, dan kan je kiezen voor 'premium' glazen en krijg je glazen die 3x verdund zijn. Hiervoor betaal je dan een meerprijs. Dunnere glazen zijn niet alleen mooier omdat je geen glasrand langs je montuur ziet, ze zijn ook lichter om te dragen. Daarbij wordt je oog zo min mogelijk vertekend weergegeven en heb je minder last van vervormingen. De dikte van een glas wordt uitgedrukt in een brekingsindex. Hoe hoger de brekingsindex, hoe dunner het glas.

  • Nieuwe brillenglazen is altijd even wennen. Vaak duurt het enkele dagen, alvorens je ogen helemaal aangepast zijn aan je nieuwe sterkte, dit noemen we de gewenningsfase. Deze kan tot 14 dagen duren. Zorg er zeker voor dat je ons al je gegevens i.v.m. je voorschrift correct aanlevert. Ben je hierna nog niet tevreden? Neem gerust contact met ons op. We zoeken samen met jou naar een oplossing.

  • Eens je topkwaliteit glazen hebt gekocht is het ook belangrijk je bril en brillenglazen bril goed te onderhouden. Door een brillendoos te gebruiken kan je je bril veilig opbergen wanneer je hem niet draagt. Zo zijn je glazen optimaal beschermd tegen krasjes. Wij raden je ten zeerste aan om gebruik te maken van een harde brillendoos. Indien je er geen hebt, kan je deze tijdens het bestelproces mee bestellen. Indien je toch liever een zacht brillenhoesje of brilzakje hebt, in plaats van een stevig bril etui, contacteer je ons best even.
    Naast beschermen is het ook een goed idee om je brillenglazen af en toe schoon te maken. Vuile brillenglazen? Vettige vingerafdrukken, vlekjes, spatjes of druppeltjes op de glazen? Dat overkomt iedereen wel eens. Wij raden aan om je brillenglazen dagelijks te poetsen. Zo bescherm je ze het beste tegen vuil, eventuele krasjes en andere schade. Lees alles over het schoonmaken van je glazen in onze blog.

    Blog
  • - Wat zijn enkelvoudige glazen?
  • - Wat zijn progressieve of samengestelde glazen?
  • Vanaf een leeftijd van 40 jaar kun je last krijgen van ouderdomsverziendheid. Naarmate je ouder wordt, neemt de elasticiteit van de ooglens steeds verder af. Hierdoor kun je steeds lastiger objecten van dichtbij bekijken. Je hebt een leesbril nodig wanneer je merkt dat je moeite met lezen hebt of het zien van objecten die dichtbij staan. Je merkt het ook wanneer je de krant, boek of telefoon wat verder van je afhoudt, omdat de letters dan scherper lijken.

Verzending

  • - Hoe verstuur ik mijn bril?
  • We verzenden zowel lokaal (BE & NL) als wereldwijd. Buiten België zijn additionele verzendkosten van toepassing.

  • Wij leveren gratis in België. Ook het opsturen van uw bril is gratis, wij bezorgen u zodra u online besteld heeft namelijk een verzendetiket. Dit verzendetiket kan u zelf afdrukken en op uw pakje bevestigen zodat u het erna kosteloos op het postkantoor kan afgeven. Indien u van buiten België uw montuur naar ons opstuurt, ontvangt u geen verzendetiket, maar moet u zelf instaan voor de verzending. Best vraagt u altijd een bewijsje van verzending, bij het opsturen van uw bril. Naar bestemmingen buiten België kunnen de verzendkosten variëren. De verzendkost wordt getoond bij de afrekening van uw bestelling.

  • Indien uw nieuwe brillenglazen op stock zijn, duurt het gemiddeld 8 werkdagen vooraleer u uw nieuwe bril ontvangt, nadat wij uw montuur ontvangen hebben. Indien uw nieuwe brillenglazen niet op stock zijn, kan het enkele dagen langer duren vooraleer u uw bril terug ontvangt. Echter, we proberen al onze orders binnen de 10 werkdagen te behandelen. Uiteraard kunnen wij pas aan de slag gaan zodra wij uw montuur ontvangen hebben. Voor verzendingen naar het buitenland is de levertermijn mogelijks wat langer afhankelijk van de locatie.

  • Al onze orders kunnen gevolgd worden via een Track & Trace-code. Deze code ontvang je per email, zodra wij je pakje terug naar jou verzonden hebben. Via deze mail kan je je zending tracken.

Onze glazen