Veelgestelde vragen / Heb ik recht op een terugbetaling van mijn bril bij het ziekenfonds?
Terug naar overzichtHeb ik recht op een terugbetaling van mijn bril bij het ziekenfonds?
Bij de aankoop van je nieuwe
bril op sterkte heb je bij de meeste ziekenfondsen jaarlijks recht op een gedeeltelijke of
volledige terugbetaling, ook wanneer je enkel nieuwe glazen bestelt.
De precieze voorwaarden voor de terugbetaling van je bril zijn afhankelijk van de
mutaliteit waarbij je bent aangesloten.
Vermits wij een erkend opticien zijn, heb je recht op een
tegemoetkoming als je je nieuwe glazen bij Glazoo bestelt.
Om de terugbetaling van je brillenglazen aan te
vragen,moet je mogelijks een document indienen bij je ziekenfonds. De factuur die je samen met je bestelling
ontvangt, is in de meeste gevallen voldoende om een terugbetaling van je bril van je zorgverzekeraar te
krijgen. Onze factuur vermeldt steeds ons RIZIV nummer en voldoet aan alle overige voorwaarden die vereist
zijn om door uw ziekenfonds geaccepteerd te worden.
Heb je toch extra documenten nodig voor het ziekenfonds?
contacteer onsElke mutualiteit heeft andere regels voor de terugbetaling van je bril.
Lees meer over de terugbetalingsvoorwaarden van jouw ziekenfonds. Klik op onderstaande links om doorverwezen te worden naar jouw ziekenfonds.