Gratis verzending in België en Nederland

Eenvoudige stappen om je zicht in topconditie te houden

Eenvoudige stappen om je zicht in topconditie te houden

Je ogen veranderen - net zoals de rest van je lichaam - voortdurend. Wanneer we ouder worden is het niet abnormaal dat ons zicht achteruitgaat. Vanaf een bepaalde leeftijd wordt lezen vaak moeilijker, vooral wanneer er weinig licht is. Veel mensen hebben dan ook nood aan een leesbril. Jammer genoeg kunnen we het zicht niet corrigeren zonder hulp van een bril of operatie, maar met deze eenvoudige tips wordt uw ogen gezond houden een fluitje van een cent. 

Hoe je ogen op een natuurlijke manier gezond houden?  

De beste manier om je gezichtsvermogen op natuurlijke wijze te verbeteren is door je ogen te geven wat ze nodig hebben om gezond te blijven. Gezonde voeding en vitaminen houden je ogen - en de rest van je lichaam - sterk en fit.

Vitamine A en Luteïne zijn antioxidanten waarvan is aangetoond dat deze bijdragen aan de gezondheid van de ogen. Luteïne komt voor in fruit en groene groente zoals broccoli, courgette, spruitjes, boerenkool, andijvie en spinazie. Vitamine A vindt je dan weer terug in zuivel, eieren, wortelen en lever. Deze dragen onder andere ook bij aan een gezonde huid, haar en nagels. Moeilijk kunnen lezen bij avondlicht kan wijzen op een tekort aan vitamine A.

Helpen oogoefeningen echt? 

Veel oogoefeningen worden beweerd succesvolle manieren te zijn om op een natuurlijke manier het gezichtsvermogen te verbeteren. Hoewel oogtraining wél kan helpen voor ongelijke oogstanden etc. is er geen wetenschappelijk bewijs dat zulke oefeningen de gezondheid van je ogen verbeteren of een invloed hebben op de scherpte van het zicht en dus bijziendheid zouden tegengaan.

Gezonde voeding voor gezonde ogen!  

Zonder medische hulpmiddelen is het niet mogelijk om het zicht te corrigeren bij het ouder worden. Maar goede voeding draagt wel op een natuurlijke manier bij aan een goede gezondheid van onze ogen.